GroenLinks groeit!

Gisteravond hield GroenLinks Wijk bij Duurstede algemene ledenvergadering. We namen afscheid van Rene Borkus (voormalig voorzitter) en Moniek Reckman (fractie-/bestuurssecretaris). Rene draaide enige jaren mee als fractieondersteuner en was het laatste jaar voorzitter. Hij is naar Amersfoort verhuisd. Moniek heeft al een lange staat van dienst, als secretaris van fractie, bestuur en organisator van talloze politieke activiteiten en campagnes. Zij verlaat nu het bestuur, maar blijft betrokken als actief lid. Wij zijn beiden zeer dankbaar voor alles dat ze voor onze afdeling en fractie hebben gedaan!

Als nieuwe voorzitter is benoemd Rene van Vianen (voorheen bestuurslid). Kees Buizer uit Langbroek wordt de nieuwe pennigmeester. Over de functie van secretaris worden gesprekken gevoerd met een geinteresseerd lid. De financiele stukken zijn vastgesteld en het bestuur is decharge verleend. Vervolgens zijn de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 besproken. Voor de campagne-, kandidaten- en programmacommissie zijn (potentiele) kandidaten geinventariseerd. GroenLinks landelijk heeft een groot aantal nieuwe leden mogen verwelkomen. Ook in Wijk is GroenLinks gegroeid! Leden worden persoonlijk benaderd om actief te worden. Wil je ook bijdragen aan een GroenLinks Wijk, neem contact: op https://wijkbijduurstede.groenlinks.nl/doe-mee ! Fractie en wethouder hebben een toelichting gegeven op de actuele politieke ontwikkelingen, wat we bereikt hebben in de coalitie en wat we nog willen doen. De prachtige zomeravond is besloten met een borrel op het terras bij de Engel!